Daily Archives: 01/12/2010

Stargate Libertas s1e15 (Oko za oko)

15.Kapitola (Oko za oko)

Samuel stál na balkoně a sledoval jak se vlní oceán okolo města. Samueli… Samueli vstávej! Vždyť vstávám. Ani sem si nevšiml. Tak co si chtěl? Chce tě vidět Woolsey. Aha… tak to bych ho nemněl nechávat čekat a co vlastně chce. Chce vysvětlit co to bylo včera za párty. Aha… a tohle není můj pokoj. Přesně, včera si toho hodně vypil, potkal si včera Richarda máš mu prý odevzdat hlášení. Jo já mu ho odevzdám a Woolsey o tom ví? O párty jo a o tom hlášení ne. Tak dík. Pozoruje oblohu, bylo zataženo. Pane Samueli, konečně jste přišel. Jestli mě chcete seřvat ze včerejší párty a vy jste nebyl pozván tak se omlouvám ale pozvánku sem vám poslal. Ne že by mi to nevadilo ale polovina lidí co tam bylo se opíjelo ve službě a to se těžko nechává bez trestu. Jasně, dostanu upomínku nebo chcete dárkový koš s ovocem a sladkostmi? Nic nechci jen teď půjdete na průzkumnou misi. Tak třeba a co budeme prozkoumávat? Je to planeta a v okolí je nějaká vesnice. Tak to se nebojím, jdu to říct zbytku týmu Princ určitě bude rád. To rád slyším. Jen jak se všichni probereme z kocoviny. Michal jde k Samuelovi a řekne zvědavě.“O čem pak přemýšlíš?“ Samuel se usměje a odpoví.“Jen na to jaké to bylo před tím než jsme se nechaly zmrazit.“ Michal jde ještě blíž k Samuelovi a řekne.“Jo pořád na to musím myslet.“ Samuel se podívá dolů a nic neřekne. Takže máme ještě kocovinu, takže se držme všichni blízko sebe. Dobře. Vesnice je kousek odsud. Přespíme tady u těch stromů. Podívá se na Michala a zeptá se.“Tak co jak to jde?“ Michal se zasměje a řekne.“Tak jde to výborně a právě jdu připravit bojový plán.“ Stáváme. Hlavně si dávejte bacha na Nohy. Sáro! Princi! Jste vpořádku? Já se mám dobře a co ty Sáro? Asi mám zlomený žebra. Tady máš deku. Přijdeme vám na pomoc! Dobře já to vydržím, mám jen zlomenou nohu. Dojde k nim Sára. Tyhle dveře nejdou otevřít a tam ty taky ne. Sedni si vedle mě. No dobře. Jsi v pořádku? Jasně Sáro. Nejsi v pořádku kašleš, musíš mít zlomený žebra. Au.. jen to byl velký pád, neboj se o mě. No nevím. Sára se dívá na oba dva a řekne.“Co vy tu?“ Michal se usměje a odpoví.“Jen vzpomínáme.“ Kde to jsme? Na úlu. Budeš v pořádku. Rychle musíme zmizet. Tady jste. To se stane jednou za čas, že vás unesou Wraithové a ještě budete muset jít teď na ošetřovnu. Já budu v pořádku. To doufám. Sára pochvíli odejde. Samueli nechoď k tomu! Musí to někdo udělat! Ale ne ty! Princi! Je v pořádku? Strčil si do hlavy antickou databázi. Rychle ho odsud dostaneme na Atlantidu. Dobře. Rychle ho odneste! Právě mu nahráváme paměť do databáze bude si pamatovat všechno jen ne to co si nahrál do hlavy. To je jak DVD přepíšete data ale pořád to tam nějak zůstane. Skoro. Michal se usměje a řekne.“Už si spočítal kolikrát ti zachránil život?“ Samuel se ušklíbne a odpoví.“Nepočítal protože by to bylo určitě vysoký číslo.“ Oba se na sebe dívají. Michale je to ten vědec co může za smrt svých lidí. Cože?! Nepřekazíte mé plány. Co jste udělal Michalovy?! Dal jsem mu jen malou dávku sedativ. Půjdete se mnou. Nenechám se rušit při práci! Zabil jste svoje lidi, měl byste za to zaplatit životem. Ještě je na mě brzo. A pro vaši rodinu bylo taky brzo, když je zabil váš výzkum. Byla to nehoda, to se stává při výzkumech. Nasadím vám pouta. Nepřibližujte se jinak to tu celý komplex vyletí do povětří a stačí jen pět minut! Nestihnete to aktivovat. Ale stihnu. Odpočet započal. Minuta do výbuchu. Michale, prober se. Půl minuty do výbuchu. Dvacet vteřin…. Deset vteřin…. Pět, čtyři, tři, dva, jedna. Michale vstáváš? Jo byl sem celou dobu vzhůru jen až teď cítím ruky a nohy. Tos to nemohl říct? Příště. Dobře a to mě budeš tahat ty. Proč by ne, doufám, že tě unesu. Ty radši buď ticho nejsem zvědavý na vtipy musíme teď najít bránu. Není tam v dálce? Jo asi máš pravdu. Samuel se zasměje a řekne.“Příště po neseš mě.“ Michal se zasměje a nic neřekne. Mezi tím se zvedl vítr a silně se opřel do věží města. Samuelovi to rozcuchá účes a radši jde dovnitř se znovu učesat. Takže nechceš jít do těch komor, víš, jak nám budeš chybět, nebude mi kdo moct krýt zadek. Víš, rád bych ale už sem měl být dávno v důchodě. Jo já vím. Každý z nás ze stárnul hodně. Víš jaká je to sranda vědět, že mi bude krýt zadek Michal. Nebuď na něj přísnej je to sním, těžký ale je to dobrej voják a je mladší než já tak aspoň o 9let a víš jaká je to sranda vědět, že za pár týdnů mi bude 70? Mu je 61 důchodci v budoucnosti to radši umřu než abych se dožil, že můj potomek uvidí svého praprapra dědu. Neříkej, že by se tito nelíbilo. Jo líbilo by se mi před ním zastřelit. Tobě je 65 a vypadáš líp než já. A holky jsou snad nejmladší dívej se na ně Sára má ještě původní barvu vlasů. Já, už je pomalu ani nemám dělat bordel do svých 60let mi stačilo pak přišla ta nehoda a já bych to neuběhal. Jo asi použijeme ten přístroj na omlazení vrátí nás to minimálně o třicet let zpět. Tak běž Rodney bude rád, že budeš další hned po něm kdo to vyzkoušel. A já si říkal jak to dokázal, tak zatím. Samuel se podívá na Michala a řekne.“Pamatuješ si na to jak jsme použily ten přístroj na omlazení?“ Michal se zasměje a odpoví.“Jasně, chceš ho zas použít? Víš, co říkal Rodney? Že, tě to může zabít, jestli to na sebe pustíš, o něco dřív, musíš dosáhnout původního věku a pak to můžeš spustit jinak ne.“ Samuel se usměje a řekne.“Já vím, jen se divím, že to s námi nezkusil i Princ.“ Michal se usměje a odpoví.“Asi by si připadal blbě a chtěl už skončit ze životem.“ Ty jo zase vypadám dobře. Sakra co všechno máme udělat, abychom to třeba za pár let zas použili? Jen jednu věc nechat se ze stárnout do původního věku. To je jako všechno? A hlavně nesmíte otěhotnět ale jak vidím to tu bude hrozit až za milion let. Máte něco proti? Ne, mě je to vlastně jedno je to vaše tělo. Můžete se naposled potřást s Princem co jedinej nechce vidět vesmír prázdnej. Tak já půjdu jako ostatní do těch komor a probudíme se, až. Vás někdo probudí ale to bude třeba za milion let nebo nikdy. Pokud se stane nehoda, tak vás to automaticky vyhodí ven. Takže když se zaplaví město tak nás to vyhodí po nebo před tím než se potopí celé město? Vtipné. Jen to chci vědět a když bude město napadené? Tak se neproberete nějak to zařídím abyste necítili bolest, když umřete. Tak to mě má jako uklidnit? Já vám to říkal, že se vám to nebude líbit. Ale neříkal, že to bude až tak hrozné, když jsi to představím tak bych se nechtěl probrat do oceánu nebo do vzducho prázdna nebo když bude město zasypané pískem tak hned jak mě to rozmrazí tak mě zasype, tak to mě neuklidní i kdyby přede mnou tančilo tucet tanečnic. I Princovi sourozenci by byly příjemnější. On Princ má sourozence? Myslím, nemluvil o nich jen mluvil o rodičích a o tom jak má doma Harley a Jeep a jedno Porsche. To si děláte srandu co dělal celej život? Byl na mezinárodních misích a zabijel a neslyšel jste o jeho dvou degradování  jedna byla za to že ohrožil život svých vojáků a měl aspoň zastání a druhé degradování za to, že zmlátil velícího důstojníka v bojové zóně i přesto, že většina papírů ukázala, že ten velitel byl pošuk. Aha, děkuji za jeho stručný životopis. A zemřela mu snoubenka v pátém měsíci těhotenství. To sem nepotřeboval slyšet a proč mi to, říkáte? Já jen abych vám zhnusil přítomnost. Ach tak, tak jste mi to oplatil. Samuel dojde do svého pokoje a vezme svoji vysílačku a oblékne si vestu a jde se připravit na další průchod bránou. Tak co tu máme dneska? Další dobrodružství za Jazykolamy. Nemyslel si antické písmena? Jazykolamy. Tak jdeme, snad tam budou. Co by to bylo za dobrodružství kdyby tam nebyly jazykolamy, víš jak je archeologové milujou? Hodně. Přesně tak můj bystrý příteli. No nevím, jestli bystrý… tak jdeme! Dojde k bráně a podívá se okolo sebe pochvíli se objeví Sára. Tady máš vzpomínku na mě. Víš, že jsem překvapena, že mi něco takového dáváš po 30letech. Já to nebudu potřebovat. Objeví se Michal a aktivuje se brána,Víš Michale, ty prášky jak si mi zakázal sem nacpal do Samuela. A co na to Samuel? Jen zvracel do záchodu nebo byl až nesnesitelně veselej, bude mu asi hodně blbě jestli stoho vystřízlivý a to mu není ani 36let a je to už takovej feťák. Já vím, ale nebyl si to ty kdo je jedl jako první? Pravda a splachovat se mi to nechce a tak to vždy zblajzne on a třeba včera seděl osm hodin na záchodě, ty prášky někdy někomu nesednou výhoda anti depresiv já se mu stále musím smát. Nedivím se. Stále na mě zkouší letadýlko, víš co tím myslím, má lžičku a přitom říká „Pozor otevří hangár letí letadýlko“ vždycky otočím jeho ruku a násilím mu to nacpu do huby a on to polkne. Jo aha tak příště ho nech radši a řekni mu, že už nechceš brát ty prášky, chceme přeci na misi. Jo to chcu aj já ale tohle je větši sranda ale když to tak vezmu je to pomalu černej humor. Přesně. Rychle dojdou všichni a sborově řeknou.“Další dobrodružství za Jazykolamy.“ Vejdou do brány a objeví se na sluneční planetě.