Daily Archives: 22/10/2021

Stargate Libertas 3×08

8.Kapitola(Přijde co má)

Princ stál na nádvoří. Slunce mu zabraňovalo, výhled před sebe. Ruce měl spoutané. Blížil se k jedné zdi. Mezi lidmi si všiml známých tváří. Usmál se a chvíli se mu zdálo, že vidí Jennifer. Nakonec ho vyrušil Fulvienec.“Byl jste obviněn za nabádání ke vzpouře a spiknutí vůči lidu. Máte nějaké poslední přání?“ Princ se pousmál.“Svobodu.“ Popravčí četa se připravovala na své pozice.

O několik týdnů dříve

Princ se procházel ulicí s družstvem.“Je to tu až moc klidné.“ Ticho přeruší, výstřel z ostřelovačky. Princ se rychle schoval za velký kus betonu. Okamžitě začal s vojáky. Hledat střelce.“Mam jeho pozici.“ Vojáci se dívali na Prince.“Kde pane?“ Princ se dívá na vojáky.“Vtom okně…“ Voják ho přeruší.“Pane ale jak ho chcete dostat, když ho vůbec nevidím.“ Princ se dívá na vojáka.“Střílejte, hned co ho zaměříte.“ Princ rychle vyběhne z úkrytu a běží naproti ostřelovači. Okamžitě začali okolo jeho hlavy svištět kulky. Voják se po asi půl minutě ozve.“Mám ho.“ Princ se usměje.“Tři lidi běžte zkontrolovat, jestli je budova čistá.“ Hlavě se mu právě honili myšlenky, kdyby ho zabil.“Za chvíli se to tu bude hemžit Fulvienci. Tak si pohneme k našemu cíli.“ Poklusem si to nasměrovali. K největší budově.

Budova se zdála být opuštěná. Princ se podíval na ostatní vojáky a pak vzal vysílačku.“Samueli?“ Samuel se po chvíli ozve ve vysílačce trochu nevrle.“Ano.“ Princ se pousměje.“Potřebuji, abyste za 10minut přiletěli na tyto souřadnice.“ Samuel sledoval, data co mu zrovna vyskočili na monitoru.“Princi tys zešílel? Je to uprostřed nepřátelské oblasti.“ Princ se pousměje.“Já vím…mu….je zdržet.“ Samuel se snažil vyčistit signál.“Princi ztrácíš se mi!“ Princ vypne vysílačku. Zničehonic se ozve několik výstřelů z několika stran. Většina družstva ihned popadala k zemi.“Je to past.“ Princ se snažil vysekat z pasti a rozběhl se ke stěně. Fulvienci pochvíli zastavili palbu.“Vzdejte se a vaše životy budou ušetřeny.“ Princ se koutkem oka podívá na Fulvience.“Na jak dlouho?“ Fulvienec stál rovně.“Déle než teď.“ Princ se podíval na vojáky.“Vy běžte nejrychleji pryč.“ Vojáci se na Prince dívali a pak jeden z nich řekne.“Pane ale to nemůžeme udělat, vždyť se daleko nedostaneme.“ Princ chvíli přemýšlel, co by vhodného řekl.“Zdržím je, ale běžte.“ Princ zvedne ruce nad hlavu a vydá se do rukou fulvienců. Princ se usměje.“Víte, kdo já jsem?“ Fulvienec se usměje.“Ano, důležitý člen odboje.“ Pak ho v poutech odvedou do transportu.

O několik set let dříve.

Robert byl zrovna na můstku. Když se okolo jeho lodi objevilo několik nepřátelských objektů.“Okamžitě zapnout štíty.“ Poručik ihned zapne štíty, okamžitě do nich naráželi projektily z nepřátelských lodí.“Střílejte dle libosti.“ Poručík kývne.“Pane, štíty dlouho nevydrží… A právě jsme přišli o většinu systémů.“ Robert se dívá na poručíka.“Okamžitě zahajte evakuaci.“ Všichni na palubě začali mizet asgardským transportním paprskem na povrch planety. Robert se dívá na poručíka.“Běžte, někdo nás musí z téhle lodi dostat.“ Poručík.“Ano pane.“ Robert se rychle rozběhl do hangáru po tom, co všichni na palubě zmizeli.  Na Roberta dopadla konstrukce. Okamžitě ji ze sebe snažil dostat. Vojáci co se zachránili. Došli k bráně a chvíli čekali na zprávy o Robertovi. Pak jen mohli vidět velký ohňostroj jak celá BC-305tka se rozletěla na malé kousky. Vojáci s pokleslou hlavou.“Pane? Roberte? Ozvěte se.“ Ve vysílačkách se nic neozývalo. Okamžitě zadávali adresu na Zemi. Ihned jak se brána aktivovala. Zadali kód postupně, začali vstupovat bránou. Vojáci okamžitě šli za generálem, povědět o nešťastné události. Všichni co stáli před generálem se snažili držet. Generál se díval soucitně.“Poručíku, je mi líto vašeho velitele.“ Princ uslyšel nějaké hlasy. Ihned vešel dovnitř.“Právě jsem slyšel, že Brigádní generál Robert padl v nerovném boji.“ Generál se díval na Prince s mírným zármutkem.“Ano je tomu tak… vy jste se s Robertem znali. Bylo by vhodné, kdybyste pak šel k jeho ženě.“ Princ vyběhl z kanceláře.“Ne to není pravda. Určitě za pět vteřin se aktivuje brána a objeví se Robert.“ Generál se dívá na Vojáky pak na Prince.“Chápu, že je to těžké v tuhle chvíli pochopit, zachránil celou posádku a zaplatil svým životem jen, aby ho někdo měl o něco delší.“ Princ se dívá na generála a řekne.“Dokud neuvidím jeho tělo, tak ho nepochovám.“ Generál se dívá na Prince.“Jak byste chtěl najít tělo, když zemřel ve vesmíru a i kdyby tak jeho tělo by v atmosféře shořelo.“ Rozhovor jim přeruší aktivace brány. Princ chápal, že nejspíš Generál má pravdu. Okamžitě seběhli schody.“Pane, přichází nám identifikační kód.“ Generál rázně řekne.“Kdo je to?“ Seržant okamžitě odpoví.“Je to…Brigádní Generál Robert.“ Generál.“Pusťte ho.“ Robert se okamžitě objeví v SGC. Princ se pousměje a ihned se vydá za Robertem.“Brigádní generál Robert nám nahnal strach.“ Robert se pousměje.“Taky jsem si chvíli myslel, že je po mně.“ Oba si navzájem zasalutují. Robert se dívá na Princovu hodnost.“Hmm, ty jsi to dotáhl na armádního generála? To jsem dlouho nebyl na Zemi.“ Princ se pousměje.“Potřebovali, někoho kdo by věděl, jak zastavit hrozbu.“ Robert se dívá na hodinky a pak se usměje na Prince.“Asi bych měl jít domů, než mi seženete další místo, které budu řídit.“ Princ se pousměje.“Ano ale napřed si zase popovídáme u nějakého ostrého nápoje.“ Robert se dívá na Prince.“Po našem posledním setkání, sem se stál abstinentem.“ Princ se zasměje.“Zas tak moc sem tě neopíjel.“ Robert se dívá na Prince.“Pro tebe deset lahví vína není moc?“ Princ se pousměje.“Je to takový průměr.“ Robert se dívá na Prince.“Jo a ty si došel domů po čtyřech.“ Princ se usměje.“To víš, ty nemáš manželku jako já.“ Robert se uchechtne.“Taky pravda. Moje se nebála, že ji pozvracím.“ Princ se dívá na Roberta.“Na takový opíjení jsme moc staří.“ Robert se usměje.“Přitom z nás dvou vypadáš díky Rodneymu nejmlaději.“ Princ se dívá na Roberta.“To víš, pokrok nezastavíš.“ Pak se vydali do jídelny.

Současnost

Princ stál u zdi. Popravčí četa zamířila. Princovi sundali pouta. Princ ihned dal ruce za své záda. Postavil se rovně. A celým nádvořím se ozvala salva. Princ lehl k zemi celý od krve. Důstojník k němu přistoupil a z blízkosti střelil Prince do hlavy.

Princovo tělo odnesli do neoznačeného hrobu. Samuel se z dálky díval, jak Princovo tělo zahrabávají. Ihned jak bylo okolí čisté. Pomalu vydali k Princovu hrobu. Samuel tam položil náhrobní kříž a pak okamžitě zmizel.

O několik týdnů později.

Serena seděla u kolébky. Samuel došel do jejího pokoje.“Mám špatnou zprávu.“ Serena se díval na Samuela a doufala, že to nebude zas tak špatná novina ale z výrazu tváře Samuela hned vyčetla, že je to mnohem horší.“Kde je Princ?!“ Okamžitě vstala. Samuel pozoruje, Serenu snaží se ji uklidnit.“Je mrtvý, popravili ho.“ Serena začne hystericky do Samuela mlátit.“Ne! To nemůže být pravda!“ Samuel pak chytl ruce a snažil se ji uklidnit.“On věděl, že zemře dřív nebo později. Radši to udělal tímhle způsobem.“ Serena se dívá na Samuela.“Proč jste ho nechali zemřít?!“ Vyvlékla se Samuelovi a vrazila mu facku. Samuel překvapen fackou si mnul tvář.“Protože, nechtěl ohrozit další životy, při jeho záchraně.“ Serena se dívá rozhořčeně na Samuela.“Měli jste to risknout.“ Samuel se dívá na Serenu.“A pak bych tu nestál ani já.“ Serena se podívá na dítě v kolébce.“Teď mě nech o samotě.“ Samuel se dívá na Serenu.“Pomstím jeho smrt, o to se neboj.“ Serena jde ke dveřím a otevře.“Běž prosím tě pryč.“ Samuel kývne a bez řečí odejde. Zavřou se dveře. Serena pak s pláčem sjede po stěně a dosedne na zem.

Samuel došel do jídelny, vzal si tác a nabral si jídlo. Sedl si ke stolu, moc dlouho netrvalo a ihned vedle něj si sedl Jack.“Doufám, že jsme udělali dobře, že jsme nechali na něm jeho rozhodnutí.“ Samuel se dívá na Jacka.“Už potřeboval odpočinek, mít v hlavě několik století není nic zábavného.“ Jack se dívá na Samuela.“Chápu, jen nemohu pochopit, že jsem odsouhlasil smrt svého jediného příbuzného, ač vzdáleně. Není to nijak pěkný pocit.“ Samuel pozoruje Jacka.“Jde vidět, že sis zvykl na to, že ve válce umírají lidé, je to jedno, jestli nepřátelé, přátelé nebo příbuzní. Válka se týká všech bez rozdílů vyznání a barvy pleti.“ Jack se dívá na Samuela dosti ponaučeným výrazem.“Chápu. Když jsem šel do války, tak jsem šel s přesvědčením, že tuhle válku vyhraji, je mi jedno, jestli budu muset za to položit život.“ Samuel se pak pustil do jídla a rozebírali tam s Jackam další plány.


Stargate Libertas 3×07

7.Kapitola(Nestarám se)

Robert seděl ve velitelském křesle. Poručík se na něj podíval a na jeden nádech řekl.“Pane, budeme na místě za pět vteřin.“ Robert se pousměje.“Dobře. Ihned co budeme na místě, požádejte o povolení k přistání.“ Princ došel do místnosti a usmál se na Roberta.“Budu muset odevzdat vězně.“ Robert jen kývne. Princ se vydá do věznice. Výtahem se dostane o tři patra níž, rychlím krokem, dojde k Michalově cele.“Tak co Michale? Pamatuješ si něco?“ Michal se pousměje.“Najdou mě.“ Princ se zasměje.“Rozprášili jsme všechny vaše lidi.“ Michal se usmívá.“To jste si měli jen myslet.“ Princ se dívá Michalovi do očí.“Lžeš.“ Odvede ho z vězení. Mezi tím loď pomalu klesala do atmosféry planety. Pak se lehce zatřásla při dosednutí do hangáru. Objevili se v místnosti hlavní bezpečnosti. Michal se pousmál.“Všechno tu bude srovnané se zemí.“ Princ ho odvede do nové cely.“Užij si nový domov.“ Princ se otočí a hned mezi dveřmi se objeví Erik. Princ zvážní.“Jak si věděl, že budu tady?“ Erik se pousměje.“Nikdy si neuměl být tajnůstkař a tvoje sestra všechno vykecala.“ Princ se dívá na Erika.“Tak jak se ti líbilo pracovat jako agent na třech stranách?“ Erik se podívá okem za sebe a pak se pomalu podívá na Prince.“Já nejsem na žádné straně… pokud možno se snažím vyhýbat tomu, čemu ty říkáš nepřátelé.“ Princ se pousměje.“A s tím co si provedl, bys dostal tak při štěstí doživotí ale zabitím agenta je to vlastně vlastizrada… čili by bylo jednoduché, co s tebou udělali. Buď rád, že mi záleží na sestře.“ Pak projde kolem Erika a odejde z budovy, rozhlédne se okolo. Princ vejde do nějaké hospody. Všude samí důstojníci a pomalu došel do rohu místnosti, posadil se. Princ se podíval po všech a ve dveřích se objevil Robert.“Tak už sis objednal?“ Princ se pousměje.“Ještě jsem to nestihl.“ Robert se dívá na Prince.“Vypadáš, že o něčem přemýšlíš.“ Princ se pousměje.“Jen o tom jak Michal vykřikoval, že všichni zahyneme. Že si ho najdou apod.“ Robert dívá na Prince.“No tak chlape, nemysli na to. Víš, jak se nás snaží všechny děsit.“ Princ se dívá na Roberta.“Pro jistotu půjdu za generálem.“ Robert se dívá na Prince.“Ty musíš pracovat i o volnu. Napřed mi povykládej, jak si narazil na Michala a máš vysvětlení na to, že nemá v těle nanity?“ Princ se dívá na Roberta.“Práce a bezpečnost lidí je přednější. Řeknu tito jen, protože ti věřím. Nedávno jsme vymysleli náboje, které se v těle člověka rozloží a postupně útočí na všechny nanity.“ Robert se pousmál.“Dobře, napřed si se mnou dej drink a pak si můžeš jít za generálem promluvit o bezpečnosti.“ Princ kývne.

O hodinu později.

Princ stojí u velké budovy bezpečnosti. Rychle vejde dovnitř a všem u vchodu ukazuje identifikační kartu SDF. Dojde ke kanceláři generála.“Pane, promiňte, že ruším, ale máme tu naléhavou věc.“ Generál se podíval na Prince.“A vy jste?“ Princ se omluvně podívá.“Princ Moran SDF.“ Generál se dívá na Prince.“Tak co potřebujete?“ Princ se dívá na generála.“Kolik lidí máte, generále?“ Generál se dívá na Prince.“Asi něco přes půl tisíce. Několik railgunů. A asi tři BC-305tky ale nevím, jestli by souhlasili, že jim SDF dává rozkazy.“ Princ se dívá na generála vážněji.“Berte to jako rozkaz. Zvyšte bezpečnost, vězeň, kterého jsem dneska dovedl je dost nebezpečný.“ Generál se dívá na Prince.“A já myslel, že to máte z lepšího zdroje.“ Princ naštvaně udeří do stolu.“Nic jiného teď nemáme, generále vy musíte zvýšit bezpečnost už z důvodu, že na vás závisí nevinné životy.“ Generál se dívá na Prince.“Asi byste na tom netrval, kdybyste tu někoho neměl, že?“ Princ vážně odpoví.“Zvyšte bezpečnost nebo pošlu velení, že nespolupracujete.“ Generál se dívá na Prince.“Dobře máte to mít.“ Princ se pousměje, otočí se a odejde z místnosti.

Robert stál u dveří.“To byla ale žhavá debata.“ Princ se usměje.“Jak pro koho.“ Robert se dívá na Prince.“Už jsem vydal rozkazy, ještě než si došel ke generálovi.“ Princ se pousměje a odpoví.“To jsem rád.“ Robert se podívá na hodinky.“Měl bys jít za sestrou.“ Princ se dívá na Roberta.“Možná ale teď čekám, že se Michal mýlí.“ Robert se dívá na Prince.“To můžeš pak, stihneš ještě navštívit sestru, popovídat si se synovcem a hlavně relaxuj.“ Princ se pousměje a s úsměvem řekne.“Pravda, na pokoji mám dobrý výhled na okolí.“ Robert se usměje.“Tak vidíš tak běž. Já všechno zařídím.“ Princ kývne a vyběhne z budovy. Rozhlížel se okolo. Šel si lehnout do pokoje, co dostal v hotelu. Měl nejlepší výhled do okolí.

Město se chystalo ke spánku. Když ticho prolomila siréna.“Poplach máme tu čtyři objekty blížící se k Planetě. Tohle není cvičení.“ Princ ihned vyběhl ven. Město aktivovalo Planetární štít. BC-305tky s F-308kami vystartovali na Orbitu. Robert si všiml Prince, jak jde k budově bezpečnosti. Princ došel ke dveřím a ihned za ním došel Robert. Oba dva se na sebe dívali a pak šli dovnitř. Nasměrovali si to do věznice. Všimli si, že dveře od Michalovi cely jsou pootevřené. Princ šel blíž a všiml si jak se Erik mlátí s Michalem. Oba dva byly od krve. Princ s Robertem vběhli dovnitř a odtrhli je od sebe. Princ vykřikne na oba.“To by pro dnešek stačilo.“ Robert mlčel a Erika odvedli z cely a Michala tam zase zamkli. Erik se dívá na Prince.“Asi se mě chceš na něco zeptat.“ Princ rozčíleně řekne.“Nikdy nechoď do věznice za někým, kdo by ti nejradši ustřelil hlavu.“ Erik se pousměje.“Jsi snad moje máma?“ Princ se dívá na Erika.“Nejsem tvoje máma… Běž domů a my mezi tím zjistíme co se děje.“ Erik se zasměje a odpoví.“Všechno diplomaticky, že?“ Princ se dívá na Erika.“Já nezabíjím lidi pro zábavu.“ Erik se dívá na Prince.“Neříkej, že bys ho nechtěl zabít?“ Princ se dívá na Erika.“Ale já se držím protokolem a nikoho zabíjet nebudeš v mé přítomnosti, jestli se dozvím, že si něco provedl. Tak tě nechám shnít v base.“ Erik naštvaně odpoví.“Tak co, řekneš všem, že jsi mě naučil jak pracovat pro 3 strany zároveň? Zabil jsem jich dost a o tobě jsem si taky zjistil nepříjemné věci.“ Princ se dívá na Erika.“Tak co řekneš všem, že jsem pozabíjel zajatce?“ Erik se pousměje.“Mám tě, zkus mi někdy vyhrožovat a špatně dopadneš.“ Princ se dívá na Erika.“To se stalo před hodně dlouhou dobou, takže jsem nevinný.“ Erik se pousměje.“Uvidíme kdo je nevinný.“ Princ se dívá na Erika.“Myslím, že to máš marný.“ Projde okolo Erika a vyběhne schody a dostane se do kanceláře generála.“Tak jsou tu.“ Generál se dívá na Prince.“Měl jste pravdu.“ Princ se dívá na Generála.“Jinak jeden člověk mlátil mého vězně.“ Generál se dívá překvapeně na Prince.“Chcete ho nahlásit, aby ho bezpečnost sebrala?“ Princ se dívá na Generála.“Myslím, že to zatím nebude nutné. Jak se daří obraně?“ Generál se dívá na Prince.“Ztratili jsme první obrannou linii. Ten chlap, kterého vězníte je z HWD, že?“ Princ se dívá na Generála.“Ano je z HWD ale nikomu to neříkejte. Do týdne by se tu měla objevit vlajková loď SDF a pak budete mít klidné spaní.“ Generál se dívá na Prince.“Dobře. Musí být dost důležitý, že ho potřebují.“ Princ se dívá na Generála.“Moc důležitý není. Pokud nebude na orbitě z těch lodí kus odpadu tak ho budou pronásledovat.“ Generál se dívá na Prince.“Dobře. Ještě něco potřebujete?“ Princ odpoví okamžitě.“Ne.“ Otočí se a odejde a dívá se na oblohu. Na orbitě se objevili další lodě, které se pustili do lodí HWD. Trvalo to několik minut než všechny lodě HWD lehly popelem. Princ se pousmál a uslyší kroky. Princ se otočí a všimne si Helen.“Tak ses konečně rozhodla jít si promluvit s bratříčkem.“ Helen se pousměje.“Protože ty bys to nikdy neudělal.“ Princ se usmívá a klidným hlasem odpoví.“Přišel domů Erik?“ Helen se usměje.“Proto tu jsem to ty ses, s ním porval?“ Princ se dívá vážně na Helen.“Neporval. Mlátil se s jedním vězněm. Oba dva se tam mlátili už asi dost dlouho. Dělá to často?“ Helen se dívá na Prince.“Vždyť ho znáš. Mě neublíží, protože se s ním snažím vycházet.“ Princ se dívá na Helen.“Promiň, ale už nepatřím do tvého života, jsi dospělá tak doufej, že ti ho nepošlu do vězení za vlastizradu.“ Helen se dívá na Prince.“To tys ho přivedl a dovolil mu s tebou spolupracovat. Protože jste chtěli jedno a to najít mě. Nemohla jsem vám zavolat, protože po tobě šlo dost lidí a ještě si věčně byl mimo Zemi.“ Princ se pousměje.“Jak jsi se ty, dozvědělas o tom všem?“ Helen se dívá zamyšleně.“Všechno mi řekl Erik, zezačátku jsem mu nevěřila ale po tom co po mě pátral 15let tak už sem, chápala, že kvůli mně obětoval část života.“ Princ se dívá na Helen.“Nezapomeň mu připomenout, že vím o všem.“ Helen se dívá na Prince.“Tys věděl kde jsem, byla zavřená?“ Princ odpoví.“Víš, když po tobě jde celý vesmír tak je to docela problém si zjišťovat i jiné věci. Plus jsem byl, několik let zavřený na stanici a trvalo to několik let, než jsem se dostal ven.“ Helen se pousměje, otočí se a odejde. Princ se podívá na oblohu. O týden později se na orbitě objevila vlajková loď SDF. Princ a Michal, byly na palubě. Oba dva na sebe zírali přes stůl u výslechu.“Tak co pamatuješ si něco?“ Michal se pousměje.“Pamatuju si, že jsem včera měl nejhorší vločky, co sem kdy měl.“ Princ se dívá na Michala.“Spolupracuj jinak ti, zařídím tajné místo, ze kterého se nedostaneš.“ Michal se díval potichu na Prince. Půl hodiny na sebe jen zírali. Princ se zvedl a odešel do svého pokoje.